Thursday 28 September 2017

Forex Rate State Bank Pakistan


Daily Forex Exchange Rate i Pakistan Ms Business Amp Business Associates är ett register Forex Firm med Registrar of Firm i Islamabad och Franchise av under skydd av State Bank of Pakistan, utbytespolitik avdelningen Karachi. Tja, som oroat för AA-utbytesbolaget är det här ett Foreign Exchange-företag registrerat med SECP, och tillstånd från State Bank of Pakistan och Further Vi får byta ut alla typer av utländska valutor den bästa kursen i Pakistan. AA Exchange Company jobbar som huvudagent för det välrenommerade Money Transfer Company WESTERN UNION. AA Exchange får betala remitteringar och skicka remitteringar via Western Union Unique och ett stort nätverk i världen. Mer än 70 personer föredrar att överföra och ta emot pengar genom Western Union. AA-utbytesbolaget har möjlighet att ta ut pengar genom alla pakistanska banker via FTT (Foreign Telegraphic Transfer) till hela världen men inte Indien och Israel. AA Exchange Company har tillstånd att utfärda bankförslag, betalningsorder från alla banker som arbetar i Pakistan. Fler produkter förväntas med tillstånd av SBP Karachi. Utbytesvaluta State Bank of Pakistan Pakistans centralbank (SBP) (Urdu:) är Pakistans centralbank. Medan dess konstitution, som ursprungligen fastställdes i Pakistans Pakistans Order 1948, förblev i princip oförändrad till 1 januari 1974, då banken nationaliserades, var omfattningen av dess funktioner avsevärt förstorad. Pakistans statsbank i Pakistan 1956 med senare ändringar utgör grunden för sin verksamhet idag. Huvudkontoret ligger i Pakistans huvudstad, Karachi med sitt andra huvudkontor i huvudstaden, Islamabad. Kärnfunktionerna i State Bank of Pakistan State Bank of Pakistan är landets centralbank. Medan dess konstitution, som ursprungligen fastställdes i Pakistans Pakistans Order 1948, i princip var oförändrad till den 1 januari 1974 när banken nationaliserades, var omfattningen av dess funktioner avsevärt utökad. Pakistans statsbank i Pakistan 1956 med senare ändringar utgör grunden för sin verksamhet idag. Enligt Pakistans statsbank i Pakistan 1948 var banken skyldig att reglera frågan om sedlar och reservering i syfte att säkerställa monetär stabilitet i Pakistan och i allmänhet driva landets valuta - och kreditsystem till dess fördel. Omfattningen av bankverksamheten utvidgades avsevärt i Pakistans statsbank i Pakistan 1956, vilket krävde att banken skulle reglera Pakets monetära och kreditsystem och att främja tillväxten av det bästa nationella intresset i syfte att säkerställa monetär stabilitet och fullare Utnyttjande av landets produktiva resurser. Under reformen av finanssektorn blev statsbanken i Pakistan beviljad autonomi i februari 1994. Den 21 januari 1997 förstärktes denna autonomi ytterligare genom att utfärda tre ändringsförordningar (som godkändes av parlamentet i maj 1997), nämligen staten Bank of Pakistan Act, 1956, Banking Companies Ordinance, 1962 och Banks Nationalization Act, 1974. Ändringarna i statsbanken lagen gav full och exklusiv myndighet till staten Bank för att reglera banksektorn, att upprätta en oberoende penningpolitik och att sätta gränsen för Statliga lån från statsbanken i Pakistan. Ändringarna i Bankens nationaliseringslag upphävde Pakistans bankråd (ett institut som inrättats för att ta hand om de nationella centralbankernas angelägenheter) och institutionaliserade utnämningen av chefer och styrelser för de nationaliserade affärsbankerna och utvecklingsfinansieringsinstituten (DFI) , Med Sate Bank som har en roll i deras utnämning och borttagning. Ändringarna har också ökat självständighet och ansvarighet för chefer och styrelser för banker och DFI. Som en centralbank i något utvecklingsland utför State Bank of Pakistan både traditionella och utvecklingsfunktioner för att uppnå makroekonomiska mål. De traditionella funktionerna, som generellt utförs av centralbanker, nästan över hela världen, kan klassificeras i två grupper: de primära funktionerna inklusive utfärdande av sedlar, reglering och övervakning av det finansiella systemet, banker bank, långivare av sista utväg, bankir Till regeringens och penningpolitikens genomförande av de sekundära funktionerna, inklusive byråfunktioner som förvaltning av statsskulden, förvaltning av utländsk valuta. Etc. Andra funktioner som att ge regeringen råd om politiska frågor och upprätthålla nära relationer med internationella finansinstitut. De icke-traditionella eller marknadsföringsfunktionerna som utförs av statsbanken innefattar utveckling av finansiell ram, institutionalisering av besparingar och investeringar, tillhandahållande av utbildningsanläggningar till bankirer och tillhandahållande av kredit till prioriterade sektorer. Staten Bank har också spelat en aktiv roll i processen för att minimera banksystemet. Statsbankens huvudfunktioner och ansvarsområden kan i stor utsträckning kategoriseras som under. Reglering och likviditet Som landets centralbank har Pakistans statsbank fått till uppgift att formulera och genomföra penning - och kreditpolitik på ett sätt som överensstämmer med Regeringarna inriktar sig på tillväxt och inflation och rekommendationerna från samordningskommittén för penningpolitiken och finanspolitiken med avseende på makroekonomiska politiska mål. Det grundläggande målet som ligger till grund för sina funktioner är dubbelt, dvs upprätthållandet av monetär stabilitet, vilket leder till stabiliteten i hemmamarknadspriserna samt främjandet av ekonomisk tillväxt. För att reglera volymen och flödesriktningen för olika användningsområden och sektorer utnyttjar banken både direkta och indirekta instrument för monetär förvaltning. Fram till nyligen kännetecknades penning - och kreditscenariot av en akut segmentering av kreditmarknaderna med alla snedvridningar. Pakistan inledde ett program för reformer av finanssektorn i slutet av 1980-talet. Ett antal grundläggande förändringar har sedan dess gjorts i genomförandet av monetär förvaltning, vilket i huvudsak markerade en avvikelse från administrativa kontroller och kvantitativa restriktioner för marknadsbaserad penninghantering. Ett reservpengarhanteringsprogram har utvecklats. Med avseende på programmet skulle mellanmålet för M2 uppnås genom att observera den önskade vägen för reservpengar - driftsmålet. Samtidigt som användningen av sådana indirekta kontrollmedel som kassakrav och likviditetsförhållande är beroende av program huvudsakligen på öppen marknadsoperation. Ett av statsbankens grundläggande ansvar är att reglera och övervaka det finansiella systemet för att säkerställa dess sundhet och stabilitet samt att skydda insättarnas intressen. Den snabba utvecklingen inom informationsteknologi, tillsammans med den växande komplexiteten i modern bankverksamhet, har gjort tillsynsrollen svårare och utmanande. Den institutionella komplexiteten ökar, teknisk sofistikering förbättras och den tekniska basen för bankverksamheten växer. Allt detta kräver att statsbanken strävar efter att hålla trit med det snabbt växande ekonomiska landskapet i landet. Följaktligen har de utdaterade inspektionsteknikerna ersatts med de nya för att få bättre inspektion och övervakning av finansinstituten. Bankverksamheten övervakas nu genom ett system för övervakning på plats och inspektion och kontroll på plats. Off-site övervakning genomförs av staten Bank genom regelbunden kontroll av olika avkastningar som regelbundet mottas från de olika bankerna. Å andra sidan utförs inspektionen på plats av statsbanken i de berörda bankernas lokaler vid behov. För att fördjupa och bredda de finansiella marknaderna liksom diversifiering av kreditkällorna fick ett antal finansinstitut (icke-bankinstitut) öka väsentligt. Staten Bank har också blivit ansvarig för att reglera och övervaka sådana institutioner. För att reglera och övervaka verksamheten hos dessa institutioner inrättades en ny avdelning, nämligen NBFI: s förordning och tillsynsavdelning. För att skydda de slutliga användarnas finansiella tjänster och för att säkerställa att de institutioner som tillhandahåller dessa tjänster har livskraften har staten utfärdat en omfattande uppsättning försiktighetsförordningar (för affärsbanker) och affärsregler (för NBFIs ). Försiktighetsbestämmelserna för banker föreskriver förutom kredit - och riskexponeringsgränser föreslagna riktlinjer för klassificering av kortfristiga och långfristiga lånefaciliteter, fastställda kriterier för förvaltning, förbjuda brottslig användning av bankkanaler för penningtvätt och Andra olagliga aktiviteter, fastställa regler för betalning av utdelningar, direkta banker att avstå från fönsterklädsel och förbjuda dem att förlänga fräscha löner till defaulterare av gamla lån. Det befintliga formatet för balansräkningen och resultaträkningen har ändrats för att överensstämma med internationella standarder och säkerställa tillräcklig insyn i verksamheten. Reviderade kapitalkrav, med förutseende minimibeloppet på Rs 500 miljoner, har verkställts. Ikraftträdande december 1997 var varje bank skyldig att bibehålla kapital och outnyttjade reserver som motsvarar 8 procent av sina riskvägda tillgångar. Affärsbestämmelserna för NBFIs blev effektiva sedan NBFI: s dag kom under statsbankernas jurisdiktion. Från och med januari 1997 regleras modarbas - och leasingföretag, som också är specialiserade typ av NBFI, under Securities and Exchange Commission (SECP), snarare än Pakistans centralbank. Ett av de stora ansvarsområdena i statsbanken är upprätthållandet av valutaens externa värde. Banken är i detta avseende skyldig att bland annat vidta åtgärder för att reglera landets valutareserver i enlighet med bestämmelserna i valutarättslagen 1947. Som agent för regeringen har banken fått tillstånd att köpa Och sälja guld, silver eller godkänt utländsk valuta och transaktioner av särskilda teckningsrätter med Internationella valutafonden enligt 13 § a och 13 f i avsnitt 17 i Pakistans statsbank, 1956. Banken är ansvarig Att hålla rupéns växelkurs på lämplig nivå och förhindra den från stora fluktuationer för att upprätthålla konkurrenskraften för vår export och upprätthålla stabilitet på valutamarknaden. För att uppnå målet har olika utbytespolitiska åtgärder antagits från tid till annan med hänsyn till de rådande omständigheterna. Pak-rupee förblev kopplad till pund sterling till september 1971 och därefter till amerikanska dollar. Det beslutades emellertid att anta det hanterade flytande växelkurssystemet, dvs. 8 januari 1982, enligt vilket rupéens värde bestämdes dagligen med hänvisning till en korg av valutor från de viktigaste handelspartnerna och konkurrenterna i Pakistan. Justeringar gjordes i dess värde när omständigheterna så motiverade. Under tiden har en viktig utveckling skett när Pakistan accepterade skyldigheter enligt artikel VIII, avsnitt 2, 3 och 4 i IMF: s överenskommelser, vilket gör Pak-rupien konvertibel för nuvarande internationella transaktioner med verkan från och med den 1 juli. 1994. Efter kärnteknisk detonering av Pakistan 1998 infördes ett två-tals växelkurssystem wef 22 juli 1998 i syfte att minska trycket på de officiella reserverna och förhindra ekonomin till viss del från negativa konsekvenser av sanktioner som ålagts Pakistan. Den effektiva 19 maj 1999 har växelkursen emellertid förenats med införandet av marknadsbaserat flytande valutakurssystem, enligt vilket växelkursen bestäms av efterfrågan och utbudsställningarna på valutamarknaden. Överlåtelseskravet för utländska valutakvitton på grund av export och tjänster, som tidigare krävts för statlig bank genom auktoriserade återförsäljare, har nu gjorts bort och affärsbankerna och andra auktoriserade återförsäljare har gjorts fri att hålla och genomföra transaktioner i Utländska valutor. Som förvaringsansvarig för landets externa reserver är statsbanken också ansvarig för förvaltningen av valutareserven. Uppgiften utförs av en investeringskommitté som, efter att ha beaktat den övergripande nivån av reserver, löptider och betalningsförpliktelser, fattar beslut att göra investeringar i överskottsmedel på ett sådant sätt att säkerställer likviditet av medel samt maximerar intäkterna. Dessa reserver används också för intervention på valutamarknaden. För detta ändamål har ett Foreign Exchange Dealing Room inrättats hos Central Directorate of State Bank of Pakistan och tjänster av en Forex Expert har förvärvats. Utvecklingsrollens roll Banken ansvarar för en centralbank i ett utvecklingsland som ligger långt utöver de reglerande uppgifterna för att hantera penningpolitiken för att uppnå de makroekonomiska målen. Denna roll omfattar inte bara utvecklingen av viktiga komponenter på monetära och kapitalmarknader utan också för att hjälpa till med ekonomisk tillväxt och främja ett mer omfattande utnyttjande av landets resurser. Från och med etableringen har Pakistans centralbank utöver sina traditionella funktioner för reglering av pengar och kredit spelat en aktiv utvecklingsroll för att främja uppnåendet av makroekonomiska mål. Det uttryckliga erkännandet av centralbankens främjande roll framgår tydligen av en önskan om att omorientera all politik mot målet om snabb ekonomisk tillväxt. Följaktligen har de ortodoxa centralbankfunktionerna kombinerats av statsbanken med en välkänd utvecklingsroll. Omfattningen av bankverksamheten har ökat avsevärt genom att den ekonomiska tillväxtens mål ingår i sin stadga enligt Pakistans statsbank i Pakistan 1956. Bankens deltagande i utvecklingsprocessen har varit i form av rehabilitering av banksystemet i Pakistan, utveckling av nya Finansiella institut och skuldinstrument för att främja finansiell förmedling, upprättande av utvecklingsfinansieringsinstitutioner (DFI), styra användningen av krediter enligt utvalda utvecklingsprioriteringar, ge subventionerad kredit och utveckling av kapitalmarknaden. Nyttiga länkar Valuta Pakistan: Pakistansk rupi Förteckning över Centralbanker: Centralbanker Officiell webbplats för Pakistans pakistansbank: sbp. org. pk Pakistans finansministerium: finance. gov. pk Investeringsrådet: pakboi. gov. pk Kopia kopia 2011-2017 exchangeecurrency. biz mdash ValutahandlingStatsbanken i Pakistan (SBP) har uppmanat handelsbankerna och utvecklingsfinansieringsinstituten (DFI) att använda interbankbankens erbjudna räntesats (KIBOR) som riktmärke för att bestämma prissättningen för all rupee corporatecommercial banking lending . I ett cirkulär utfärdat här på onsdagen sade SBP att målet med benchmark med KIBOR var att uppmuntra insyn och främja konsistens i marknadsbaserad prissättning av lån. Centralbanken sade: Vissa banker använder längre tenor-riktmärken för kortare lån. Den vanligaste praxis, som noteras av statsbanken, är att återprisa ett tre månader lån genom att använda riktmärke för sex månader KIBOR. Denna praxis är inte korrekt. Det klargörs därför att: För fast räntebindningstid bör referensräntan vara densamma som det fasta lånets räntebindning. Om ett lån har en fast ränta i 2-3 år, ska KIBOR tenor på 2-3 år användas. För torsörer som överstiger tre år och inte omfattas av KIBOR, rekommenderas bankerna att använda lämpliga riktmärken, såsom sekundära marknadsräntor på relevanta tenor i Pakistans investeringsobligationer. För löpande räntebindningslån borde referensräntan vara densamma som för prissättning av räntebindningslånet, om ett lån omprissats var sjätte månad, då är det sex månader det relevanta riktmärket, om Lånet är 1,2 år eller någon annan term. Personal rapport. SBP klargör position vid omlokalisering till Lahore State Bank of Pakistan News KARACHI: Pakistans statsbank (SBP) har klargjort att ingen av dess avdelning flyttas till Lahore, uttalade ett officiellt uttalande. En del av några funktionella avdelningar i sitt dotterbolag som är ansvariga för att genomföra operativt arbete flyttas dock till Lahore för att uppfylla de övervaknings - och logistiska kraven för operativ effektivitet. Centralbanken sade sitt pressmeddelande att valet av Lahore var rent baserat på tillgänglighet av utrymme, eftersom ingen av de andra kontoren, särskilt vår Islamabad Office, hade tillräckligt med utrymme för att rymma arbetskraften så flyttad. Det kan tilläggas att SBP har två helägda dotterbolag, dvs SBP Banking Services Corporation (SBP BSC) och National Institute of Banking amp Finance (NIBAF). SBP BSC, som inrättades 2001 under en förord ​​ning, är SBPs operativa arm med huvudkontor i Karachi och 16 fältkontor etablerade i 15 städer. SBP BSC tillgodoser operativa ansvarsområden i samband med valutafördelning, valutahandel och banker till regeringarna, liksom spridning och genomförande av policy för uppdrag av Development Finance Group (DFG) för SBP inom områdena jordbruk, islamisk bank, bostäder Finansiering, små och medelstora företag och mikrofinansiering, tillsammans med tillhandahållande av icke-kärntjänster till SBP. Policyformuleringsarbetet inom dessa områden ska fortsättningsvis utföras av SBP i Karachi. Det kan noteras att uppladdning av fria sedlar till Peshawar, Rawalpindi, och Islamabad, Muzaffarabad, Gujranwala och Sialkot kontor liksom även myntdistribution till alla kontor förvaltas av Lahore Office. Det kan således observeras att större delen av valutaverksamheten hanteras i centrala och norra regioner. Förvaltningen av dessa operationer från Lahore kommer att leda till effektiv övervakning, förbättra förbindelserna med Pakistans järnvägar och tillåta SBP BSC att uppfylla sina lagstadgade uppgifter mer effektivt. Följaktligen har fem av de 11 avdelningarna i SBP BSC, som har övervakning av funktioner som rör valutahantering, banker till regeringar, internrevision, utlandsverksamhet och genomförande av DFG-relaterade policyer, utförda på kontorsnivå på transaktionsdag och dag Flyttas delvis i närheten av centrala och norra regioner för att säkerställa ökad operativ effektivitet och logistisk lätthet enligt arbetsbelastningen av dessa aktiviteter. Omlokaliseringen av internrevisionen skulle också säkerställa en mer omfattande revisionstid vid dessa kontor för att förbättra tillsynsövervakningen. Det kan upprepas igen att detta drag inte medför någon förändring i Office eller SBP: s funktioner eller SBP: s huvudkontor. Pakistans huvudkontor BSC, dess sex avdelningar, däribland strategiska och företagsavdelningen, kommer fortsättningsvis att vara baserad i Karachi. MD-kontoret kommer också att fortsättas till Karachi. Som redan nämnts har detta beslut fattats av ledningen med förkunskaper i SBP: s styrelse. Skriven av Business92

No comments:

Post a Comment